ul. Adama Mickiewicza 36, 20-466 Lublin
tel./fax (81) 744-07-37, e-mail: poczta@lo6.lublin.eu
Adres ePUAP: /lo6lublin/SkrytkaESP

W ubiegłym tygodniu uczniowie klas 1d i 1g wraz z opiekunami (Jadwigą Kuleszą, Dorotą Gilas, Magdaleną Blachą oraz Katarzyną Łozińską-Martysz) wyruszyli na trzydniową wycieczkę do Wrocławia i w Góry Stołowe.

Pierwszego dnia po długiej podróży umilonej wspólnym śpiewaniem mieliśmy okazję zwiedzić Stare Miasto we Wrocławiu. Wraz z panią przewodnik spacerowaliśmy po rynku, który uznawany jest za serce miasta. Podziwialiśmy przepiękny ratusz otoczony kamieniczkami w różnych stylach architektonicznych. Podczas spaceru mogliśmy podziwiać wspaniałą architekturę oraz szukać rzeźb wrocławskich krasnali, które są poukrywane w różnych zakamarkach miasta.

Następnego dnia wyruszyliśmy na podbój Gór Stołowych. Pierwszym punktem programu były Błędne Skały, czyli labirynt skalnych szczelin i zaułków. Szczeliny między skałami nieraz były bardzo wąskie i oddzielały bloki skalne kilkunastometrowej wysokości. Po przejściu skalnego labiryntu czekało nas wejście na Szczeliniec Wielki. Po pokonaniu około siedmiuset kamiennych schodów mogliśmy chwilę odpocząć w schronisku na najwyższym szczycie Gór Stołowych. Trasa powrotna uraczyła nas pięknymi widokami. Mogliśmy przejść kolejne głębokie labirynty skalne i wąwozy. Nieraz trzeba było się nieźle nagimnastykować, żeby pójść dalej, ale po przejściu całej trasy wszyscy byli zadowoleni. Wszyscy w dobrych humorach wróciliśmy do ośrodka, w którym nocowaliśmy.

Ostatni dzień zaczął się dla nas bardzo wcześnie, bo już o godzinie 6:00 spotkaliśmy się na wspólnym śniadaniu. Najedzeni wsiedliśmy do autokaru i obraliśmy kierunek Wrocław. We Wrocławiu zwiedziliśmy Ogród Zoologiczny. Jest to najstarszy w Polsce ogród zoologiczny, bo został otwarty w 1865 roku. Jedną z atrakcji wrocławskiego zoo jest nowoczesne Afrykarium. Jest to oceanarium prezentujące faunę Afryki. Po kilkugodzinnej wycieczce po zoo odwiedziliśmy Wrocławski Ogród Japoński, który był ostatnim punktem naszej wyprawy.

Z wycieczki wszyscy wróciliśmy bardzo zadowoleni. Długo będziemy wspominać piękne widoki i wspólnie spędzony czas.

VI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja

ul. Adama Mickiewicza 36
20-466 Lublin
tel./fax (81) 744-07-37
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.