Aktualności

ul. Adama Mickiewicza 36, 20-466 Lublin
tel./fax (81) 744-07-37, e-mail: poczta@lo6.lublin.eu
Adres ePUAP: /lo6lublin/SkrytkaESP

27 maja klasy 2c i 1c wraz z grupą uczniów z klas 2g, 2f, 1h i 1g wyruszyły w 5 dniową podróż do czterech stolic środkowoeuropejskich. Opiekę nad 60 uczestnikami sprawowały panie: Elżbieta Słowik, Agnieszka Pupiec, Agnieszka Koniuszewska, i Katarzyna Winiarczyk.
Pierwszy dzień wycieczki upłynął nam w podróży do hotelu Chernigov w miejscowości Hradec Kralove, gdzie spędziliśmy noc. Następnego dnia przejechaliśmy do stolicy Czech - Pragi. Tutaj zwiedziliśmy Hradczany, Katedrę Św. Wita oraz Złotą Uliczkę. Następnie przeszliśmy Mostem Karola na Małą Stranę i rynek Starego Miasta, aby zobaczyć średniowieczny Ratusz ze słynnym zegarem Orloj, kościół św. Mikołaja, pomnik reformatora Jana Husa oraz plac św. Wacława. Oczywiście nie zabrakło też chwili wolnego czasu na zakup pamiątek. Po wyczerpującym dniu dotarliśmy do hotelu Vista w Brnie.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy do Wiednia, który podbił nasze serca! Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w przepięknej letniej rezydencji Habsburgów - Schoonbrun, gdzie w XIX wieku urokliwymi alejkami przechadzała się słynna cesarzowa Sisi. Następnie udaliśmy się do nowoczesnego kompleksu mieszkalnego Hunderwasserhaus, po czym ulicą Ringstrasse przejechaliśmy do centrum miasta. Zwiedziliśmy pałac władców Austrii - Hofburg, malownicze uliczki starego Wiednia, neogotycki Ratusz, dom Mozarta, Katedrę św. Stefana, kolumnę morową oraz tzw. Złoty róg wraz ulicą, przy której swoje sklepy mają najsłynniejsi projektanci z branży modowej i jubilerskiej. Pożegnaliśmy malowniczy Wiedeń, aby udać się na nocleg do hotelu Vienna House Easy w Bratysławie.
Dzień 4. wycieczki był najbardziej wyczerpujący dla uczestników. Początek dnia przeznaczyliśmy na zwiedzanie Bratysławy począwszy od Wzgórza Zamkowego i Parlamentu, skąd rozciągał się niesamowity widok na naddunajską stolicę Słowacji. Następnie przeszliśmy przez starówkę, podziwiając przepiękny budynek Opery. Wczesnym popołudniem dotarliśmy do Budapesztu. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Bohaterów - najpiękniejszego i najbardziej reprezentacyjnego placu stolicy. Następnie przejechaliśmy dzielnicą ambasad, po drodze mijając m.in. gmach opery otwartej w 1884 r., następnie aleją Andrassiego - najbardziej reprezentacyjną ulicą miasta, w kierunku Wzgórza Zamkowego. Tam spędziliśmy czas, podziwiając przepiękną panoramę miasta. Męska część wycieczkowiczów podczas zwiedzania Budapesztu równocześnie, z wielkim zaangażowaniem, kibicowała Motorowi Lublin podczas rozgrywek o awans do Ekstraklasy. Kulminacyjnym punktem dnia był wieczorny rejs statkiem po Dunaju w przepięknej scenerii oświetlonego Budapesztu.
Pełni wrażeń, choć zmęczeni wyruszyliśmy nocą w drogę powrotną do Lublina. Zachwyceni wycieczką już planujemy kolejny wyjazd w przyszłym roku szkolnym 😊

VI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja

ul. Adama Mickiewicza 36
20-466 Lublin
tel./fax (81) 744-07-37
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.